Skip to main content
Submitted by kinta on
Image

Aquest dijous farem una trobada informal per parlar sobre com volem que siguin els nostres llocs a la xarxa i què és el fedivers. Seguim insistint en com podem socialitzar tecnologies lliures i aquest cop volem parlar de xarxes socials i per fer-ho cal que ho fem des de xarxes socials reals, cara a cara.

En la decadència del moment actual pel que fa als espais que existeixen en el mercat, ens agradaria parar el ritme i donar un cop d'ull amb perspectiva d'espai i temps. Això és quina geografia hi ha ara i quina història ens ha portat en el moment actual. 

D'acord amb això volem parlar de possibilitats i futurs pel que fa a la comunicació, perquè sigui més sana, sense intermediaris, i que ens permeti definir les nostres pròpies normes. El moment de decadència va acompanyat de possibilitats d'autogestió i autodeterminació des de la sobirania  tecnològica, la manera com s'han creat algunes especificacions permeten adoptar protocols genèrics que permeten interoperar i federar-nos amb altres espais. 

Lluny de voler fer marketing de terres promeses, ens agradaria parlar amb qui s'ocupa de la comunicació d'entitats, persones incòmodes amb les normes i els continguts de les xarxes comercials, individuals que habiten fedivers i volen posar-se cara.... Veure quins serveis podem utilitzar, quins clients podem utilitzar als mòbils... I començar a fer proves, llegir-nos, comentar i veure quins camps obre i quines finestres tanca. 

Per escalfar motors i començar a donar-hi voltes plantegem algunes preguntes (que possiblement n'obre d'altres): Podem pensar en un internet que no sigui un supermercat? Podem crear i habitar xarxes pròpies? El fedivers ens pot ajudar a desarticular discursos d'odi?

Add new comment
The content of this field is kept private and will not be shown publicly.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.