Maquinari lliure

Qtcreator o Kdevelop en lugar de IDE Arduino

Sin querer menospreciar el trabajo hecho por los desarrolladores de la IDE de Arduino, ha llegado a un punto en que aprecio cierta ayuda(por ejemplo resaltado de sintaxis, autocompletar, monitoraje del puerto serie por otros programas...) cuando edito o construyo un proyecto de arduino o esp8266.
Después de pasar por platformio, geany, e instalar otras IDE's (no hay muchas), he decidido ir a lo que más uso: vim, qtcreator o kate (kdevelop),  y ver que formas tengo para poder editar proyectos de arduino.



Primers passos makers

Acabar el curs amb la suggerent escola
d'estiu tractant com viure bé i deixant les màquines carburant per situar plantejaments de cara al proper curs. 

Ara descans a l'Escala... Passejos amb bici cap a la platja,  excursions pel Montgrí, cervesa a prop del mar, gastar la bateria de l'ebook, dormir, per fi dormir, amb les finestres obertes... 


Bombillas milagro

Tenemos un problema de contaminación en el planeta, y una forma de luchar contra esta es el ahorro energético. La aparición de las bombillas de bajo coste son un camino. Aún así cada bombilla podrían durar muchisimo más. De hecho se sabe que hay una bombilla que lleva más de 100 años encendida. Sin embargo, debido al lobby bombetero, la gente sólo puede comprar bombillas que duran 3000h. Esta limitación, es impuesta. Es una restricción que se considera obligada para asegurar el futuro de la indústria e incluso para evitar conflictos sindicales.


Futurs fabricats a casa

Recentment a Communia estem donant-li voltes al model productiu, el pes de la producció distribuïda ha guanyat un lloc central al nostre discurs. Amb les preparacions de les ponències a l'Equador, a la UOC, i al centre social que habitem(Ateneu candela), ens hem donat temps per llegir, estudiar i entendre textos (tenir Synusia al costat també ho posa fàcil). També estem identificant quins són els béns comuns dels que participem, quins són dels que ens aprofitem, quins són els que manquen per facilitar l'autonomia en els altres règims de propietat.


Subscribe to Maquinari lliure Subscribe to Maquinari lliure